Aainaa Narilsa | extremely high imaginary writer

#46- Sesuatu



Bila kenangan hanya tinggal kenangan.

Ya Allah,
Semakin hari aku semakin sakit
Semakin hari aku rasa perit
Aku cuba menahan cuba menahan
Melupakan kenangan semalam
Tapi tk berdaya aku tk tertahan
Aku cuba tersenyum cuba tersenyum
Namun senyumanku tk lagi kunjung~~~

Mana Aainaa yang ceria itu?
Si periang yang sentiasa ketawa
Si periang yang sentiasa tersenyum
Gelak tawa menghiasi hari-harinya
Senyum di bibir sentiasa ada
Mana Aainaa yang petah berkata itu?
Berkata-kata tanpa hentinya
Tidak bisa diam seribu bahasa
Lagak bagai tiada masalah
Walhal hati sudah separuh mati

Mana Aainaa yang kuat itu?
Tabah sentiasa menemaninya
Langkah demi langkah dia atur
Tk berpaling tk menoleh lagi
Sabar dalam genggamannya
Menelan segala ujian dan cabaran
Dia masih kuat mengharungi setiap dugaan


Apabila mengenang itu membawa kemudaratan, maka berhentilah mengenang. Biarpun kenangan itu tujuan nya untuk dikenang.



cinta memang indah sebab cinta lah yang memberi kekuatan dalam hidup untuk kenal erti kehidupan. dan cinta juga membuat kita angau pada orang yang kita sayang malah sanggup berkorban nyawa. tapi apabila pergi sakit yang kita dapat tak siapa tahu dalam hati. cari la cinta yang murni dan suci, ia pasti akan datang. apa pun cintailah yang Maha Esa. setulus nyawa, jiwa dan raga.


aainaa narilsa



© alexithymia, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena